Liga Profesionistă a Fotbal a anunțat restricțiile impuse jurnaliștilor care vor avea acces la meciurile de fotbal, în perioada pandemiei de COVID-19.
Potrivit regulamentului LPF, numărul reprezentanţilor presei care vor putea participa la meciurile din Liga I, odată cu reluarea competiţiei, va fi limitat la 10 jurnalişti şi 5 fotografi, în afara reprezentanţilor deţinătorilor drepturilor TV şi radio.
”Acreditările la meci pentru Liga I în perioada de restricţii sunt limitate pentru toate mediile externe la un total de 10 persoane (1 acreditare pe 1 persoană). Această regulă nu se aplică reprezentanţilor deţinătorilor de drepturi TV şi Radio desemnaţi de către partenerul media sau LPF. Aceleaşi limitări se aplică şi acreditărilor pentru fotografi al căror număr maxim este de 5 persoane”, se arată în regulamentul LPF.
Acreditările vor fi acordate pentru un singur meci pe baza cererilor nominale înaintate către clubul gazdă până la ora 12:00 a ultimei zi lucrătoare anterioară partidei. Depunerea unei cereri de acreditare nu este echivalentă cu acordarea acreditării. Clubul gazdă este cel care decide cu privire la acordarea unei acreditări.
Din partea deţinătorilor de drepturi TV, fiecare operator de cameră va purta vesta oficială folosită în sezonul actual. În funcţie de planul de cameră pentru fiecare stadion, acest număr poate varia între 10 şi 12 persoane. Deţinătorii de drepturi TV vor folosi un număr maxim de 8 operatori de camere TV, 2 asistenţi tehnici, care vor fi folosiţi în caz de probleme tehnice ale camerelor, un reporter şi managerul media desemnat pentru meciul respectiv, pentru un plan de camere de 10 camere. Pentru un plan de camere de 12, numărul de operatori creşte la un număr maxim de 10 persoane. Fiecare reprezentant al deţinătorilor de drepturi TV (manager media, operatori, asistenţi tehnici, reporter şi comentator) trebuie să poarte o vestă TV şi trebuie să fie incluşi în lista de acces trimisă către club cu 24 ore înainte.
Partenerii de fast betting şi comentatorii de radio vor folosi acreditările proprii care au fost distribuite la începutul acestui sezon. Reprezentanţii de fast betting vor fi anunţaţi de către LPF cu 3 zile înainte de meci către clubul gazdă. Reprezentanţii radio vor trimite o cerere de acces direct către clubul gazdă şi au posibilitatea de a folosi 2 posturi de comentator de radio din incinta stadionului.
Reprezentanţii mass-media vor trece printr-un filtru epidemiologic înaintea partidelor.
Accesul la conferinţele de presă de după meci este interzis reprezentanţilor presei în perioada pandemiei pentru a evita riscul de infectare a antrenorului şi jucătorilor.
Partenerul media va instala o cameră de filmare în incinta sălii de conferinţe pentru a transmite conferinţa de presă televiziunilor partenere. Camera va fi instalată în partea opusă a mesei de conferinţă, iar accesul operatorului se va face separat de antrenor. Operatorul este obligat să rămână pe poziţie în timpul întregii conferinţe de presă.
După terminarea conferinţei de presă, LPF va furniza materialul către cluburile respective şi către reprezentanţii mass-media prezenţi la meciul respectiv. Ofiţerul de presă va furniza numerele de telefon sau mail-urile reprezentanţilor presei către LPF, înainte de începerea meciului.
Pentru a oferi vizibilitate partenerilor clubului, clubului îi este recomandat să organizeze o conferinţă de presă online respectând următoarele norme:
- numai ofiţerul de presă, antrenorul principal şi un operator tehnic al clubului pot participa la conferinţă de presă. Operatorul tehnic trebuie să ţină o distanţă de 2 metri faţă de antrenorul principal şi să poarte mască.
- conferinţa de presă trebuie să aibă loc nu mai târziu de 25 de minute după terminarea meciului.
- cluburile au posibilitatea de a transmite public conferinţa de presă pe platformele lor digitale sau orice alte platforme de interes.
- ofiţerul de presă este persoana care va primi întrebările de la reprezentanţii de presă acreditaţi pentru meciul respectiv şi le va transmite antrenorului principal. Ca regulă, întrebările primite de la deţinătorii de drepturi TV au prioritate.
- ca o alternativă, cluburile pot să opteze a organiza o conferinţă de presă după meci în camere separate şi cu echipamentul de transmisie propriu.
- clubul poate organiza o conferinţă de presă online folosind platforme care oferă aceste servicii. În acest caz, întrebările vor fi transmise direct către antrenor folosind sistemul de sunet al conferinţei de presă. Ofiţerul de presă este persoana adecvată pentru a organiza sesiunea online şi a invita şi accepta reprezentanţii presei interesaţi să participe la conferinţa de presă.
Zona fotografilor este o locaţie prestabilită de către clubul gazdă în tribunele stadionelor. De principiu tribunele din spatele porţilor (peluzele) pot fi desemnate ca zone pentru fotografi. Clubul are şi posibilitatea de a desemna o locaţie în tribuna oficială şi tribuna 2, care trebuie să fie separată de masa presei. Clubul gazdă trebuie să se asigure că sunt respectate condiţiile de distanţare în zonele fotografilor. De asemenea, oficialii grupării gazdă trebuie să se asigure că traseele fotografilor către zonele destinate lor sunt separate de alte trasee ale altor persoane participante la meci precum jucători, antrenori, reprezentanţi presă sau operatori TV.
Ediţia 2019-2020 a Ligii I la fotbal, întreruptă la 12 martie din cauza pandemiei de coronavirus, se va relua începând cu 12 iunie.