UEFA face reduceri la produsele cu logo-ul Euro 2020, având în vedere că există foarte multe stocuri, iar campionatul se va juca în 2021, informează sport.ro.
Forul continental încearcă să scape de produsele de marketing cu sigla și denumirea “Euro 2020”, după ce turneul final, care trebuia să fie organizat de 12 țări, printre care și România, a fost amânat din cauza coronavirusului, pentru vara anului 2021, iar trei țări au anunțat deja că se gândesc serios să nu mai găzduiască meciuri la această competiție din cauza recesiunii financiare.
Deși campiontul se va desfășura în vara anului 2021, UEFA a hotărât că această ediție aniversară a Campionatului European își va păstra numele de ”Euro 2020”. Explicația oferită se referă la faptul că deja mare parte din materialele promoționale cu denumirea veche au fost confecționate și ar fi însemnat să își asume o pierdere de multe milioane de euro.
În această situație, prețurile tricourilor, mingilor, treningurilor, eșarfelor și ale celelalte produse de marketing cu logo-ul Euro 2020 au fost reduse în prima fază cu 15%, pentru a micșora stocurile existente. În funcție de vânzări, prețurile pot scădea cu până la 50% până la finalul anului.
Produsele pot fi achiziționate de pe magazinul online al UEFA.
Decizia de a amâna startul competiției cu un an a dus la pierderi de zeci de milioane de euro, dar a fost luată pentru a se putea termina competițiile naționale și cele europene intercluburi, unde s-ar fi ajuns la o pagubă „de ordinul miliardelor de euro”, în cazul anulării. Aceeași hotărâre s-a luat și în cazul Campionatului European de fotbal feminin, care trebuia să se dispute în Aglia, în vara viitoare, dar a fost mutat în iulie 2022.