Cele mai multe competiții sportive majore din lume au fost anulate sau amânate din cauza pandemiei de coronavirus. Săptămâna trecută, criza epidemiologică a dus și la amânarea celui mai mare eveniment sportiv, Jocurile Olimpice de vară 2020, care ar fi trebuit să înceapă pe 24 iulie la Tokyo.
Știrile despre amânarea Jocurilor Olimpice de la Tokyo până în 2021 au zguduit organizatorii, sponsorii și companiile de media care au investit miliarde de dolari în pregătirea unui eveniment sportiv unic a cărui istorie începe în Grecia antică la sfârșitul anilor 770 î.Hr.
Întârzierea Jocurilor de la Tokyo va avea un impact financiar costisitor, cu pierderi totale de peste 5,5 miliarde de dolari, conform datelor culese de LearnBonds.
Impact economic de 2 miliarde de dolari
În 2013, când capitala japoneză și-a câștigat dreptul de a găzdui un Olimpiada din 2020, s-a estimat că Jocurile de la Tokyo vor costa în jur de 6,6 miliarde de dolari sau 730 miliarde de yeni. Cu toate acestea, la sfârșitul anului 2019, organizatorii au proiectat costul total aproape dublat, ajungând la 12,3 miliarde de dolari sau în jur de 1,35 miliarde de yeni.
Unul dintre factorii cruciali pentru calcularea modului în care amânarea Olimpiadei a lovit economia japoneză este că cea mai mare parte a acestor cheltuieli au fost derulate deja. Aceasta înseamnă că efectele cheltuielilor au fost deja contabilizate în produsul intern brut național în ultimii ani.
Pregătirile lor în valoare de 3,56 miliarde de dolari pentru Jocurile Olimpice sunt considerate pierderi financiare. De asemenea, era de așteptat ca Olimpiada să producă un impact economic pe termen lung în Japonia, aducând peste venituri de 2 miliarde de dolari sau 218.3 miliarde de yeni, în principal prin turism, cheltuieli interne, dezvoltarea urbană a capitalei naționale și utilizarea continuă a noilor facilităţi.
Întreținerea, reparația, administrarea stadioanelor și a satului olimpic vor costa aproximativ 210 milioane de dolari, în timp ce relațiile publice și comunicațiile ar trebui să producă cheltuieli în valoare de 91 de milioane de dolari.
Fără profit de peste 4 miliarde de dolari din sponsorizări și publicitate
Amânarea Olimpiadei va determina și pierderile milioanelor de dolari care ar fi rezultat din vânzarea de bilete și sponsorizări din partea partenerilor comerciali. Mai ales ținând cont că întreprinderile japoneze au avut o pondere uriașă în bugetul Olimpiadei de la Tokyo, înregistrând un record de 3,18 miliarde de dolari în sponsorizări.
În același timp, rețeaua TV NBC deținută de Comcast a stabilit un nou record cu vânzarea publicității în valoare de peste 1,25 miliarde de dolari înaintea Jocurilor Olimpice din 2020.
Deși compania este asigurată împotriva evenimentelor care le-ar putea afecta investițiile, întârzierea Olimpiadei de la Tokyo 2020 le va afecta profitul de la sfârșit de an. În urmă cu patru ani, când jocurile au avut loc la Rio de Janeiro, NBC a câștigat din publicitate în jurul Olimpiadei aproximativ 250 de milioane de dolari.
Larisa Iordache s-a vaccinat împotriva COVID-19. Gimnasta a dezvăluit ce reacții a avut ulterior. …
Simona Halep a fost răzbunată! După ce a pierdut sferturile de finală în fața Serenei…
UEFA a dat verdictul final în cazul scandalului de rasism în care a fost implicat…
Simona Halep a dovedit astăzi că este o mare campioană. Deși abia în turul secund…
Simona Halep reușește să obțină o victorie muncită și spectaculoasă în turul secund al turneului…
Sorana Cîrstea a obținut o victorie uriașă în turul doi de la Australian Open. Jucătoarea…